söndag 5 maj 2013

Veckan som gått..

 
1. Korvstroganoff och kokt broccoli - middag!
2. Rejäl frukost - min favorit - kesoplättar med skinka/ost/senap
3. Promenad på 1:a maj i solen
4. Hamnade i Gamla stan på min härliga promenad!
 
En hektisk vecka med mycket jobb. Snabba middagar,
korv och äggröra med grön sparris, fläskfärsdumplings 
som doppades i soja och mynta, ägg/omelett, bacon, coleslaw.
I torsdags blev jag bjuden på middag, älgbiff, rödvinssås,
 vitlökssmör och grönsaker. Det var mums och skönt att bara slå sig ner...
 
Fredagen bjöd på:
Träningspass i gymmet på Friskis & Svettis!
Lunch - färsbiffar med salladslök, sås och sallad!
Fredagsfika - frukt och godsaker till kollegorna.
Jag åt mörk choklad och några björnbär.
Till middag lagade jag en god fiskrätt, recept kommer!
 
 
Lördagen började jag med ett litet morgongympapass och efter det frukostdags. Laddade kroppen med ägg, bacon och en god yoghurt och hallon, mums! Eftermiddagen/kvällen tillbringade jag tillsammans med ett 40-tal andra LCHF-entusiaster. Som samlats för föreläsning med Jonas Bergqvist, god mat/dryck, goodiebags, priser och att bara umgås med varandra. Helt nya bekantskaper för mig eller vi är vänner på Instagram. Det var skoj att träffa nya människor som delar matintresset och LCHF.
 
 
Vi fick provsmaka cider som var sockerfri, och ett gott mousserande vin.  Sen gick några av oss ut på klubb där Jill en av arrangörerna hade ordnat drinkbord. Det blev en trevlig dag med härliga & nya bekantskaper.
 
 
Vaknad lite senare än jag brukar. Till en solig och härlig dag. Jag plockade upp min goodiebag. Nudlar, cocosfett, choklad och brödmix. Dessutom vann jag en kokbok, Baka med LCHF! Gott med frukost - det blev stekt skinka och ägg med en klick majonäs.
 
 
Vilket underbart väder. Vyn från min balkong. Snart kommer träden vara täckta av gröna blad. Längtar... Sen testade jag att hälla en nypa havssalt i ett stort glas vatten - en kallsup! Som föreläsaren från igår Jonas Bergkvist tipsade om. För att få en bättre saltbalans i kroppen. Jag hittade ett salt med smak av lime. Det smakade gott! Sen blev det lite mys som sagt med ett gäng tidningar och solstund på balkongen. Grillade en bratwurst och halluomi i grillpannan och åt det med coleslaw och tomater.
 
En skön dag...njöt av att göra så lite som möjligt...
 
/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...