fredag 10 maj 2013

En salig blandning...

Ännu fler hektiska dagar denna vecka. Jag har fått till att köra en liten morgongympa varje morgon. Ett litet pass på 15 minuter för att få upp flåset innan frukost. Skön start på dagen. Det har varit mycket jobb på jobbet och lite extra jobb med egna klienters bokföring. Snart dags för skattedeklarationer. Vill vara ute i god tid och det känns så skönt när jag får saker gjorda i god tid. Sen har jag varit modell för tidningen M Magasin. Min frisör Emmelie ringde mig häromdagen och frågade om jag ville vara med. Så med van hand fixade hon en snygg makeup och häftig frisyr på mig. Stylade gjorde stylisten Astrid som även jobbar för "Gör om mig" på Svt. Visar några bilder därifrån. Det blev en annan klänning än den jag visar här. Bilden som kommer ut i tidningen får jag visa när den publiceras. Återkommer :-) med den om jag nu kommer med!! Sen har jag fått till gymbesök och mina promenader till och från jobbet. Maten har varit bra. Jag har även hunnit med att laga mat till veckans matlådor. En salig blandning av bilder bjuder jag på nedan...
 
Rumpstek med stekt rödlök, pepparrotssmör och kokt grön sparris!
 
Emmelie fixar makeupen och håret är tuperat!
 
Här provar vi olika outfits. Jag gillade den här klänningen.
Kolla in de orange lackskorna!!
 
Lugg med riktig flajj!
 
Körsbärsblommorna har äntligen slagit ut i Kungsträdgården.
Så det blev en tur dit en tidig morgon skönt att det inte var så mycket folk.
 
En favoriträtt, köttfärsgratinerad zuccini, avokado och
god yoghurtsås med massor av vitlök.
 
Flera rätter lagas samtidigt. Rumpsteken blev perfekt stekt 58 grader.
Köttfärssås snabbt och enkelt.
 
Mera rumpstek den var så god och mjäll. Att laga mat till sig själv
bara då blir det att äta samma flera gånger i veckan. Men jag försöker
variera tillbehören så att det blir lite olika smaker.
 
Kom hem sent en kväll och ville då göra något snabbt och enkelt.
Stekte färsk vitkål i smör, hällde på lite grädde och lät det koka ihop.
Sen stekte jag snabbt på lövbiff och hade örtsmör och bea till.
Snabbt men en bra middag! Bra snabbmat!
 
 
/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...