tisdag 28 maj 2013

En härlig helg!

Helgen började på fredagen efter jobbet. Då inhandlade jag diverse godsaker innan jag åkte hem. Jag köpte kött på Köttbaren. Det blev lammfilé och grovmalen färs på högrev. Sen hamnade jag på Cajsa Warg där jag handlade bl a lite grönsaker och goda ostar. Så lyxigt att handla mat som är av god kvalité. Det blev ett stop på Systembolaget också för att inhandla några små små flaskor till kommande tillfällen att dricka ett glas vin = en flaska :-) de var ju så små de jag köpte. Glad av shoppandet lagade jag en god middag.
 
Lördagen startade jag med en härlig långpromenad längs Årstaviken. Min brorson Ragnar fyllde 4 år så vi firade honom med kalas i parken. Det var en solig och härlig dag så det var toppen. Grillning av korv och sen hade svägerskan fixat jordgubbar och grädde. Åt 2 st gubbar och lite grädde och en tjock grillad korv med räksallad. På kvällen blev det lite shopping på IKEA mm. Hade lånat bil så jag passade på att handla kvällstid när det inte är så mycket folk ute och handlar. På lördagskvällen blev det lite mys med goda ostar från Cajsa Warg.
 
Började även söndagen med en långpromenad i det härliga vädret som var på förmiddagen. Därefter blev det mer shopping och sen avslutade jag söndagen med att fira mamma och mormor på Mors Dag. Jag grillade en massa gott till dem och mormor och jag tog ett glas rött. Bra helg med massor som jag fick fixat.
 
Grönsaker av bästa kvalité hos Cajsa Warg på Söder i Stockholm.
 
Härlig ostdisk med lagom små bitar till min lilla ostbricka.
 
Mina gulliga vinflaskor. En liten användes på
lördagen till min köttfärssås som var långkok.
 
Kött, ostar, grönsaker, kryddsmör och såser inköpta hos
Köttbaren och Cajsa Warg.
 
Baconlindade sparris är så gott!
 
Fredagens middagstallrik. lammfilé med goda tillbehör.
Rödlök/rödvinssmör från Köttbaren - gudomligt gott!
 
Lunchen på lördagen blev lite rester. Lax och dillsås med avokado.
 
Jag älskar Årstaskogen/Årstaviken - så vackert och rofyllt!
 
Lördagens lyxfrulle, pannkaka med hallon och hallongrädde.
Mättande och supergott!
 
Shopping sen lördagkväll!
 
 
Middag blev köttfärssoppa och en god liten osttallrik!
  
 
  
Ett av mina nya par gympadojjor.
  
 
Tzatziki, vitlökssmör och grön sparris goda tillbehör till grillat!
 
 
 
Grillning under parasoll då det började ösa ner
när det var dags att grilla.  Men det funkade bra
med parasollet.
 
God grillmiddag med mamma, mormor och mammas man Håkan.
Alla var nöjda med den goda maten.
 
Jag har fått till minst 12 000 steg/dag.
En intensiv helg.
 
/Chanette
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...