onsdag 22 maj 2013

Tillbaka i vardagen igen!

Väl hemma igen börjar vardagen. Efter en vecka med några snedsteg (medvetna) från LCHF så ska jag nu ta i med hårdhandskarna IGEN. Jag ska äta som jag gjorde när jag startade med detta i april förra året. Jag minimerar kolhydraterna, dvs äter inte så mkt grönsaker. Innan jag åkte till Grekland var jag hos min PT Jasmine och fick ett nytt träningspass med en massa tuffa övningar. Nu hoppas jag få fart på fettförbränningen med att strikta upp maten och lägga på ett extra kol med träningen. Varje morgon kör jag ett morgongympapass på ca 15 min, promenad, lite jogg och övningar med en "pinne". Det känns jättehärligt att starta morgonen med lite uppiggande motion. Nytt besök hos PT är inbokat första veckan i juni. Då får jag besked om hur det gått. Jag började måndagen med att laga två olika rätter för att ha till middagar och luncher. Planering är A och O.
 
Svamp, chorizo och fläskfilé  till en enkel gryta!
 
 
Gratinerat! Zucchini, köttfärssås, riven ost, mums!
 
 
Ägg är bra mellanmål! Jag gillar dem så här krämiga då är de som bäst!
 
Idag körde jag ett pass på gymmet - nya övningar -
får se om det blir någon träningsvärk imorgon!
Knäböj med 20-kilos stång -
PT:n säger att jag ska få snygg rumpa av den övningen, tackar!!!
 
Såhär såg fläskfilégrytan ut. Det blev lite sallad och en halv avokado till.
 
Gratängen åt jag med creme fraiche med tärnad avokado i
och lite ruccola med olivolja.
 
 
Jag har fått ihop mina steg minst 12 000 steg/dag både måndag och tisdag. Träningen idag tisdag var 30 min med tuffa övningar i gymmet. Maten har varit strikt LCHF under 20 gram. Känns bra. Nu kör jag..
 
 
/Chanette 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...