söndag 28 juli 2013

Tredje veckan på semestern!

Summerar min tredje vecka - en lugn vecka med rejäl nedvarvning. Det har varit fint väder i Stockholm och det har påverkat mig att inte orka göra så mycket. Började veckan med att jobba mån-tis för att stöka undan en del på jobbet, löner, skattedeklaration och lite annat. Sen fick jag låna bil av mamma och Håkan om jag körde dem till Saltsjöbaden och hämtade dagen efter. Skönt att ha bil några dagar. Blev ett besök hos min kära mormor som har alzheimers och bor på ett hem. Åh min lilla mormor - så trist att se att hon blir sämre. Kul att besöka henne vi åt glass och jag målade hennes naglar. En fin stund. Besökte Carina "min svägerska" som jag kallar henne och hämtade packning från Gotlandsresan. Åkte förbi IKEA på vägen hem. Fyndat på Myrornas och Zetas Handelsträdgård - älskar att shoppa nytt och gammalt. Åkte ut till fina och soliga Saltsjöbaden där jag satt och mös på en bänk på bryggan och mötte där ett äldre par som jag språkade med - trevligt med nya möten. Hälsade även på min väninna Ammie som bor i Saltis.
 
Veckan har varit väldigt varm och andra delen av veckan har jag dragit ner på tempot. Fredagen - middag med min svägerska Åsa och kompis Carina. Vi träffades på Söder för drinkar och mat. En trevlig kväll med god mat, dryck och sällskap. Middag med bror, svägerska och brorson på lördagskvällen här i Årsta. Skönt att komma ut även om det bara var i kvarteret. Idag söndag - vaknade tidigt gick upp omgående för att städa och fixa innan det blev för varmt. Har fått en hel del gjort under dagen. Fick besök av Åsa och Ragnar på eftermiddagen. Lyxmiddag med löjrom och goda ostar och vin. Planering av kommande vecka...
 
Sol och härliga möten i Saltsjöbaden!
 
Fynd från Zetas Handelsträdgård!
 
Drinkar och middag med svägerskan Åsa och kompis Carina.
Supertrevlig kväll i Sommarstockholm!
 
 
 
Fyndade två gamla stolar och lite annat på Myrornas.
Gillar stolarna jättemycket. De ska fixas till med ny färg.
 
Min favoritsallad, mixed sallad, kokta rödbetor, grillad kyckling,
fetaost, olivolja och lite honung på det! Så fräscht och gott!
 
Fortsätter semesterveckorna med att äta favoriter.
Älskar sushi men detta är ett undantag men ack så gott det var.
 
God middag, lax i ugn med min smarriga dillsås och grönsaker.
 
Äntligen går det att sitta på balkongen, senare på kvällen är det här.
Lite vin i kvällssolen! Så mysig kväll!
 
 
Frukostmys på balkongen, yoghurt, hallon, grädde och honung.
 
Middag ute på lokal på lördagskvällen med käre bror
och hans familj i Årsta. Spontanmiddagar är alltid trevligt.
Melonbreezer - gott och svalkande!
 
 
Lyxade med löjrom och goda tillbehör. Ett glas kallt vitt vin till!
Avslutade med två goda ostar!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...