fredag 9 augusti 2013

Fjärde veckan på semestern!

Packade väskor för att åka till min väninna Karin och hennes familj
som hade hyrt sommarhus i Strängnäs vid vattnet och lyxig egen pool. 
 
Där åt vi och drack mest hela tiden och skrattade. Gästerna byttes ut
och det kom nya. Som mest var vi 10 st som sov över. Vi hjälptes åt
att laga mat och hälla upp vin.  
 
Sista dagen badade hela gänget bastu i tillhörande bastu nere vid Mälaren.
Härliga dagar med härliga vänner gamla som nya.  
 
Bara hem för att packa om för nästa tripp.
Nu styrde jag kosan mot Mölnbo och Paradiset!
Även i år fick jag den stora äran att besöka mina
två fina kusinbarn, Melinda och Mathilda och deras
härliga mamma Carina som även var med mig på Gotland. 
Tjejerna hämtade mig vid tåget och det blev lite vin
på altanen när jag kom. Mysigt!
Det var ömsom sol ömsom regn så jag var första
vevare på markisen.  
På kvällskvisten anslöt ännu en Carina och hennes hund.
Det blev grillat till middag och mer vin. Vi spelade spel
och skrattade gott. En härlig tjejkväll. 
Vackra pelargoner utanför mitt rum i lillstugan.
Pallen och urnan blommorna är i är så fina.
 
Stannade flera dagar och det blev mer grillning.
Här kyckling och mozarella/tomatsallad. 
Brygghäng - med sol och bad, vin och ostfest med inbjudna grannar.
Det var otroliga dagar med sol dag som kväll. Så vi njööööööööt.
 
Här grillas det lammfilé, halloumi och baconlindad sparris.
 
Underbara solnedgångar i paradiset.
 
Avslutade vistelsen på landet med att trampa lite
tokigt när jag mötte en igelkott på väg hem i mörkret.
Fick besöka akuten - det var en muskel som krånglade.
Skönt att det inte var värre. 
Jag brukar alltid vara ledig måndag första jobbveckan
och så även denna sommar. Extra skönt då jag skulle vila
knät. Fint väder så det blev både frukost och lunch ute på balkongen. 
 
Summerar mina fyra semesterveckor -
En fin sommar med härliga människor och platser.
Nöjd!
 
Kommer att berätta mer om hur jag ätit och reflektioner
 på det i kommande inlägg under veckan.
 
/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...