tisdag 23 juli 2013

Andra veckan på semestern!

När alla vänner åkt hem blev det väldigt tyst. Det är roligt att vara många tillsammans. Njöt av ensamhet en dag sen kom ett nytt gäng ned på några dagar hos mig. Härliga soliga och varma dagar. Det blev stranden, restaurangbesök, grillning i trädgården och mycket annat skoj. Jag kände mig fortfarande inte kry - en segdragen förkylning eller vad det nu var. Så ingen träning denna vecka heller. Veckan slutade som den började i ensamhet et bra avslut. Skön och härlig vecka. Jag är supernöjd med mina semesterveckor och det var vemodigt att lämna Öjn för denna sommar men jag är nog tillbaka igen nästa sommar kanske med samma gäng...
 

Ännu en härlig solnedgång!
 
En grön stol från huset!
 
Min hyrbil!
 
Shoppade en fin sommarklänning!
 
God lax och primörer i foliepaket som jag tillagade på grillen.
Smakade helt underbart ute i kvällssolen.
 
Grillning igen - grillad karré med goda tillbehör!
 
Vackra S:t Klemensruinen innanför murarna.
Utsikten från min ex-svärmors hus!
 
Goda drinkar!
 
Passade på att tvätta lite innan jag åkte hem -
härligt att hänga tvätten ute i solen!
 
Saknar redan den härliga trädgården där vi hade trevliga frukostar
och grillmiddagar!
 
En kvällsbild från Stora Torget! Det är magiskt att sitta där och ta ett
glas vin eller en drink och bara njuta av det vackra!
 
Dukade lite fint när jag var själv, frukost på silverbricka!
 
Ett glas kallt vitt vin i kvällssolen - galet underbart!
 
Lite härlig afterbeach på Tofta! Superhett i solen - utlandskänsla!
 
Bad och sol - härligt strandliv på Tofta Beach!
Mycket folk så vi låg packade som sillar - mindre kul men underbart
att få vara på stranden och bara vara och njuta!
 
En utekväll - en drink och lite livemusik från puben bredvid!
  
Hann även med en tur till härliga botaniska trädgården!
 
Ännu en grillmiddag! Kyckling, coleslaw, tzatsiki och sallad!
Fick alla fall till några bra LCHF- måltider.
 
Väskorna är packade och här väntar jag på att
taxin ska hämta upp mig. Lite sorgligt men jag
har haft två kanonveckor med härliga vänner!
 
Vyn från färjan när jag lämnar Visby för denna gång.
 
Nu väntar två veckor semester till men då håller jag mig hemikring.
Lite jobb blir det då en ekonomiansvarig kan aldrig vara helt ledig, besöka vänner
och fixa hemma och bara vara. Kanske börja med mitt projekt med recept/matbilder!
 
/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...