måndag 17 juni 2013

Lite blandat!

Lite gott och blandat från dagarna som gått.
 
Hemgjorda biffar med gräddsås lingon och smörstekt färsk vitkål
till lunch på torsdagen.
 
I torsdags var det sommarfest på jobbet för våra artister och kunder.
Vi var på Häktet och där blev det nötter och vin till middag!
En trevlig tillställning.
 
Till lunch dagen efter festligheterna blev det en kebab som smakade mums!
 
I fredags blev det några timmars dans (After Work) på Café Opera.
Fötterna värkte när jag gick hem. Det blev några drinkar!
 
 
Rödbetor - något jag unnar mig några gånger per år.
Det är så gott. Här i en kycklingsallad med fetaost.
 
I helgen har jag ätit goda frukostar. En favorit är plättar med grädde och bär.
Och en ny favorit är smoothie. Grädde, kokosgrädde, yoghurt och hallen - mixat.
Hade i en äggula också - det var mycket mättande!
 
I lördags blev det egengjord laxsashimi med soya och en chilimajonäs.
 
Lördagskvällens vy när jag lämnade tillbaka min
lilla brorson till sina föräldrar. Han ville absolut inte sova över.
Tur att vi bor några hundra meter ifrån varandra.
 
Vädret var lite lurigt i söndags. Låg på balkongen och njöt av solen
ett par timmar. När jag gick hem från träningen så började det regna.
Gick alltså till och från Eriksdalsbadet 2x 45 min och körde ett danspass
på 45 min med bästa instruktören Ingrid - hon är en sådan härlig inspiration.
 
Söndagens middag blev marinerad fläskkarré (karré är inte ngn favorit men
bitarna jag köpte var fina) så jag stekte dem i min grillpanna. Det blir riktigt god smak
när jag använder grillpannan. Gurksallad med mozarella och eget kryddsmör med
vitlök och persilja. Mycket gott.
 
Fick ihop 4 träningspass denna vecka, känner av mitt knä så jag tar det lite lugnt och känner av hur kroppen mår. Två pass styrka och två danspass. Därutöver promenadsteg. Maten har gått bra. Men det blev några glas vin för mycket på torsdagen och drinkarna kunde jag varit ute. Fast jag valde själv
att sätta i mig dessa och jag har inte dåligt samvete. Jag hade kul!
 
Nu tre veckor kvar till semestern!
 
/Chanette
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...