måndag 1 september 2014

Nystart!

Mitt mål är att få Balans i Livet! De senaste året/åren har det varit lite upp och ner. Jag har inte minskat i vikt som jag velat. Det gick så bra när jag började med LCHF i april 2012 och totalt sedan starten så har jag minskat ca 10 kg vilket jag är mycket glad och stolt över. Det är inte bara vikten som ändrats. Jag har vunnit så mycket med mig själv och min inre styrka vilket är toppen. Men att inte gå ner i vikt trots det jag gjort har känts jobbigt och i somras fick jag också höra att jag hade viktstress. Så under sommaren har jag inte varit så strikt mot mig själv. Dvs ätit lite mer saker som inte tillhör en lchf-kost och druckit vin och drinkar. Det har varit en varm och skön sommar så det har blivit alldeles för mycket alkohol för att det ska vara bra. Jag har gått upp några kilon och känt mig pluffsig. I bakhuvudet har jag hela tiden tänkt att detta inte är bra så jag har varit lite stressad ändå. Jag körde igång redan förra veckan med gröna drinkar på morgonen och bättre fräschare mat. Jag kände redan efter några dagar en direkt förändring till det bättre. Jag mår kanon och har mer energi. Jag har ätit ganska strikt enligt Sture Skaldemans GI-noll och det funkar toppen. Jag avstod alkohol i helgen vilket kändes skönt.

Under den här veckan som jag kört striktare och läst Stures bok så inser jag att jag faktiskt under senaste året/åren faktiskt ätit för mycket och av det är en av anledningarna till att jag inte gått ner i vikt. Sen vet jag ju att jag haft problem i tarmarna och dålig matsmältning och lite brister som kan ha påverkat. Så ska jag lyckas tappa flera kilon måste jag fokusera ännu mer på vad jag äter och dricker.

Nu är det 1:a September idag blir det nystart för mig.

Vill du se mina framsteg som jag hoppas komma skall inom en snar framtid, häng med...

Jag lovar inte att blogga varje dag utan göra det när det känns rätt och jag har något att dela med mig av.



 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...