söndag 27 april 2014

Superstrikt igen!

Nu har jag kört hårt med tre promenader per dag ca 12 000 steg och ett par tre pass på gymmet varje vecka i ca en månad. Jag känner och märker att kroppen ändras vilket är skönt. Men vågen visar ingen mercy! Jag vet att jag inte ska stirra mig blind på vågen men den är så lätt att ta till. Jag märker att jag fått en bättre hållning och att kläderna sitter lite lösare. Jag äter bra mat och mår bra av att äta lchf. Men vad ska jag hitta på för att förlora mina kilon jag vill ha bort? Jo, jag måste gå tillbaka till basic dvs strikt lchf. Jag har tittat tillbaka på mina första veckor som lchf-are. Jag började för nästan precis två år sedan med att äta lågkolhydratskost. Så kommande vecka blir det är att äta mindre portioner men kanske mellanmål om det behövs och strikt dvs minimera mängden kolhydrater jag äter. Det kommer att blir minimalt med grönsaker och jag ska även dra ner på mejerier. Klicka på länken om du vill se hur jag åt min första vecka som lchf-are. Det var roligt att gå tillbaka och läsa hur jag gjorde och vilken vilja och energi jag hade då. Jag känner att min vilja och energi fortfarande finns där. Jag ger inte upp - Jag ska gå ner mer i vikt och få en hälsosammare kropp!

Min första vecka - mat o motion!

Nu ska jag njuta av solen som skiner idag blandat med lite jobb. Har varit uppe sedan tidigt i morse och redan hunnit med att putsa fönster, städa balkongens trätrall och lite jobb. Skönt att hinna med massor tidigt på dagen.

Ha en fin dag alla!

Chanette






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...