tisdag 19 november 2013

Vinterkräksjukan har hälsat på!


Lite blåbärssoppa utan tillsatt socker med keso!
 
I fredags skulle jag och min moster träffas och ha en mysig fredag.Jag hade bokat bord på Bistro Süd för att äta musslor eller något annat gott. Vi träffas upp vid Slussen och min moster säger att hon känner sig dålig. Men hon vill att vi går till restaurangen i alla fall och vi går in och beställer in mat. Vi började med lite bubbel. Jag åt råbiff och musslor. Det var mycket gott! Moster känner sig sämre och lämnar restaurangen. Jag äter upp det sista och betalar. Min moster tror att hon ätit något som inte var bra tidigare på dagen. Vi åker hem till mig. Moster kräks men känner sig bättre när hon vaknar nästa morgon även om hon är skakig.
 
På söndag kväll känner jag att jag börjar bli dålig. Jag blir allt sämre och det går snabbt. Jag både kräks och får diarré. Det håller på hela natten. Att vara magsjuk är det värsta jag vet. Jag dricker mycket vatten men i små mängder åt gången så att jag får i mig vätska. Stannar hemma från jobbet då jag är trött, matt, skakig och magen kör. Sen vill jag inte smitta mina kollegor. På kvällen kommer en hemsk huvudvärk. Även idag stannade jag hemma men nu känner jag mig mycket bättre.
 
Jag har inte haft någon matlust. Så det har blivit mkt flytande. Nyponsoppa och blåbärssoppa utan tillsatt socker. Idag har jag ätit hönssoppa och fiskbullar - inte LCHF men något jag alla fall känt för att äta. Hoppas att vara tillräckligt frisk för att gå och jobba imorgon.
 
På nätet idag står det är vinterkräksjukan är här - det kan jag skriva under på! Önskar ingen denna sjuka i vinter! Var noga med handhygienen! Håll er friska!
 
/Chanette
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...