söndag 21 januari 2018

TRÄNING - MOTION

Mitt mål för min träning och motion för 2018 har jag satt upp så här:
 
10 000 steg minst varje dag i veckan
2 pass på gymmet/badet i veckan minimum
4 korta hit-pass hemma/gymmet i veckan

 

Jag känner att vardagsmotionen gör gott för mig. Mina steg måste planeras varje dag så att jag får ihop alla steg. Jag försöker gå till och från tunnelbanan varje dag istället för att ta bussen och sen gå ut en runda på lunchen. Det räcker till mina 10 000 steg. Detta är så bra vardagsmotion. Nu har jag börjat på olika pass på mitt gym så det har blivit olika danspass och box-pass! Roligt och utmanande på många sätt. Vattengympa kör jag också men det har jag gjort i många år då jag gillar att röra mig i vattnet. Alla pass är i grupp så då får jag även träffa andra människor och känna både min glädje och andras glädje. Sen en tid tillbaka har även min svägerska Åsa börjat träna på samma gym som mig så vi träffas på vissa pass och går tillsammans när det funkar. Det är också kul att träna ihop med en vän!
 
Jag känner glädje av att träna och gillar att jag känner mig lite starkare för varje vecka som går och märker förändringarna i kroppen. Det viktiga för mig är att träna det som är roligt vilket jag nu gör!
 
Jag deltar i en utmaning som heter #sockerutmaningen2K18, där är fysisk träning med i utmaningen och då ska det vara 30 minuter fysisk aktivitet per dag på den nivån som är min. Den delen i utmaningen klarar jag galant varje dag!
 
Det som gäller för att få träningen gjord är att jag planerar in mina pass hela tiden och planerar in de veckovis med mitt övriga liv som också ska hinnas med. 

Så småningom vill jag börja med yoga så det ska jag ta tag i snart. Det blir nästa träningsform som ska testas.
 
Hörs snart igen.
 
Chanette ❤
 
 
 
 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...